Marketing strategier som gambling sider bruger som du kan bruge

Online casino og betting har i de seneste år været igennem en kæmpe udvikling. Dette har du sikkert lagt mærke til i forbindelse med aggressiv markedsføring både i de traditionelle reklamer i fjernsynet og markedsføring på de sociale medier. Det har nærmest næsten været helt umuligt at undgå Bet365 og andre spillesider i vores hverdag.

Bruttospilindtægten på online casino, betting, landbaseret kasino og spilleautomater er på det seneste samlet set nået op på 1,5 milliarder kroner og det er et tal, som er steget med 312 millioner kroner siden 2014. Derfor har vi undersøgt hvilke marketing-strategier gambling siderne bruger og om den effektive markedsføring kan benyttes i andre sektorer.

Den gammeldags TV-reklame

Gambling sider reklamerer ofte i fjernsynet og hvis du spørger din nabo, så har han eller hun sikkert også lagt mærke til at der på det seneste er blevet sendt flere betting reklamer i den sorte boks. Om det er effektivt eller ej er en debat som aldrig vil ende. Mens der er nogle der mener at de digitale medier er effektive, så er der andre, som stadigvæk stemmer på at TV’et er mere effektivt. Faktisk viser en undersøgelse fra Australien at tv-reklamer får dobbelt så meget opmærksomhed, som de reklamer, der bliver vist imellem videoerne på YouTube eller annoncerne på Facebook.

TV-reklamerne har lidt under af at folk er trætte af annoncerne, der fylder hullerne, når vi ser en god film eller vores ynglings TV-serie. Derudover har de også lidt under af kvaliteten og generelt er folk ikke trætte af TV-reklamer, de er trætte af dårlige tv-reklamer. Generelt er det vigtigt at huske lige meget om du vælger at annoncere for din forretning via Facebook, YouTube eller TV’et, så skal din markedsføring været målrettet, relevant og velovervejet.

Velkomst-tilbud med rabatkode

Hvis vi fokuserer mere på online markedsføring, så er bonus er en af de mest hyppigt brugte marketing strategier, som gambling sider bruger til at tiltrække nye medlemmer, men de er langt fra de eneste, som tilbyder en form for lokkemad for at få folk til at benytte deres produkt.

Casinoer tilbyder ofte en velkomstbonus med en rabatkode på mellem 100 og 200 % hvor de matcher den første indbetaling. Det vil sige at hvis du for eksempel indbetaler 500 DKK på en spilleside, som tilbyder 100 % indbetalingsbonus op til 1000 DKK, vil casinoet matche din indbetaling med 500 DKK. Det betyder at du i dette tilfælde ville have 1000 DKK til at spille for til at starte med.

Casinoer tilbyder ekstra penge, da deres publikum kommer for at vinde ekstra gysser på deres sider, men velkomsttilbud af denne art kan også være at spare penge. Dette er for eksempel en hyppig brugt marketing strategi hos online tøjgiganter som fx ASOS og Zalando. De giver ofte nye medlemmer mulighed for at spare penge på det første køb.

Dette sker ofte i form af en rabatkode, som skal indtastes når du ønsker at gennemføre købet og denne rabatkode kan variere fra alt mellem 50 og 100 DKK og opefter. Generelt bliver folk ofte looket af muligheden for at få ekstra penge eller for at spare penge og derefter kan du også benytte denne strategi, især hvis du gerne vil nå ud til flere kunder end du allerede når du til den dag i dag.  

Copyright © 2024 kidsnyt.dk